Friday 17 June 2011

Sebab Kena Pakai Baju Renang Semasa Mandi Kolam






Kalau kita pergi kat mana-mana hotel, mesti akan ada arahan seperti ini.

No t-shirt, no jeans. Only swimsuit allowed here.

Oh, kenapa mesti dengan pakaian renang? Kenapa tak boleh berendam dalam kolam tu dengan baju t-shirt atau baju kurung? Why? Why?

Disebabkan kita semua keliru dengan semua ini, tepat jam 11 aku telah bertolak ke sebuah hotel terkenal yang mempunyai beratus-ratus hektar kolam di seluruh hotel dan kondo semata-mata untuk berjumpa dengan Mr. Pul (pemilik kolam).

Aku : Hello, Mr Pul. My name is Mushroom. (sambil berjabat tangan dengan Mr Pul.)

Mr Pul : Hey you! What the fungi you come here?

Aku : Rilex Mr Pul. I'm coming to interview you.

Mr. Pul : Oh, sure! Take a seat.

Aku : Thanks Mr. Pul. (terus duduk kat tepi kolam bersama Mr Pul sambil kaki berendam dalam kolam.) So, can we start now?

Mr Pul : Sure! But can we talk in Malay? Because sometimes my English is broken. You know, my name is not Mr Pul but Encik Saiful. I'm Malaysian so we must speak Malay.

Aku : Berlagak. Nama nak macam mat salleh. Konon Hot Setaplah tu. Okey, straight to the pointlah. Kenapa kalau kat hotel, nak mandi kolam, mesti kena pakai baju renang? Ramai pengunjung yang tak setuju dengan syarat ni.

Mr Pul : Okey, sebab yang pertama kenapa kena pakai baju renang masa mandi kolam kerana kita utamakan ciri-ciri keselamatan. Kalau pakai T-shirt, gerenti lemas punya.

Aku : Eh, kenapa pulak?

Mr Pul : Yela, T-shirt besar, tidak mengikut bentuk badan seperti baju renang. Kalau sekali kau terjun kat dalam kolam tu, mahu tak lemas? Sebab T-shirt tu nanti kembang dan menggelembung-gelembung masa dalam air. Kalau gelembung je tak apa. Ni gelembung dan tersangkut kat celah-celah penyedut kolam tu, tak ke lemas.

Aku : Oh, yeke Mr. Pul. Tak munasabahlah.

Mr Pul : Ah! Lantak akulah. Sebab kedua kena pakai baju renang kerana mahu tarik pengunjung ke kolam renang. Contoh bila girls yang Hot Setap mandi pakai bikini, mesti pengunjung lelaki yang gatal anu nak mandi kolam jugak. Macam hotel aku ni, kalau nak mandi kolam kena bayar tau. Untung tahu kalau aku buat syarat macam ni.

Aku : Fikir nak untung je.Tapi akhirat tak fikir. Patutlah hotel Mr Pul ni banyak mat salleh je. Apa lagi sebab kena pakai baju renang masa mandi kolam?

Mr Pul : Lagi satu, aku tak naklah nanti bila pengunjung aku pakai baju t-shirt, boleh pulak colour baju dorang tu luntur kat dalam air kolam aku. Kalau baju dia colour merah, tak ke nanti pangunjung aku yang lain menggelabah sebab dorang akan sangkakan yang itu ialah darah.

Aku : Tapi Mr. Pul, saya rasa dalam kolam Encik tu ada clorox kot. Tu luntur kan?

Mr. Pul : Jangan salahkan aku. Dorang yang main kencing je kat dalam kolam. Banyak air kencing akan menyebabkan warna baju dorang luntur. So, jangan saman aku.

Aku : Err. Menggelabah gila Mr. Pul ni. Okeylah Encik, saya blah dulu. Nyampah tengok rambut encik macam cendawan ni.

Mr. Pul : Apa ko kata? Macam cendawan?!! Beramboooosss!!!!

Aku : Berambus tu boleh. Air liur tu. (terus berlalu meninggalkan Mr. Pul)


"Apa pun alasannya aku tetap tak bersetuju nak pakai baju renang kat kolam. Tak sempoi langsung." - Mushroom



21 comments:

syarifahsidrus said...

haha..mr.pul gatal tak nak mengaku. nice entri..:)..sajalah tu nak kena pakai swimsuit, semua nak ikut barat!huh..errk,emo pulak..ehehe

Miera Hassan said...

haha... what the fungi...tumbuh lak kt rambut mr,pul kan.. hak3.. alsan pakai baju renang xleh diterima pakai.. huhu.seksi tau..

Mashe said...

aku pon tak stuju nih.. sbb tuh aku tak pernah mandi kat hotel nih... baik aku mandi kat sungai.. tak da undang2 cam gini~

Mashe said...

aku pon tak stuju nih.. sbb tuh aku tak pernah mandi kat hotel nih... baik aku mandi kat sungai.. tak da undang2 cam gini~

amna said...

saiful rupanya.. hihi~
sebab ke2 dan ke3 xleh blah ;D

p/s:betul ke ttg air kenc***g tu??

Anonymous said...

dhilla mndi swimming pool pki swimming suit.. huhuhu

anez zamri said...

haha..klakar entri nie.. :D

KAMIHIDUP said...

kita buat kolam dalam rumah je senang, tak pakai apa-apa pun orang tak nampak.

Anonymous said...

aku pon tak setuju kene pakai baju renang kt pool. ini sume budaya omputeh la ni. yg dibawak budaya dorang tu kt mesia ni buat hape.

Nur Hawa Mohd Zin said...

pernah sekali mandi kat kolam mandi..hotel 4 bintang gak la..kena sound sebab tak pakai baju renang...pastu naik la balik..bila guard tak da kami turun balik..huhu...

Unknown said...

nak masuk kolam bawa pelampong itik boleh tak?

Ain said...

aleh. tak hadap pun la nak mandi kat kolam hotel. banyak air kencing.


*nak elak pkai swimmingsuit sbenanya. lemak sanasini.*

tia @ Ini Kisah Tia said...

ha ah . entah hape2 tak boleh pakai langsung alasan . buat kolam sendiri kat rumah lah . haha ;)

alia said...

ok..kalau tknk pakai baju ke apa ke..cari hotel yang ada private pool..i mean dalam bilik hotel ada pool!thats cool bebeh!ada satu dkt PD..nice room..tk perlu jumpa org nk mandi pool...even dia ada open pool

zam said...

Funny ! ! !

zam said...

Funny !!!

Anonymous said...

Ye ker..nk ikut..nk ikut..hihi

Nisa said...

Hotel ape nama dia??? Aku pon tk suka jgk. Tk semestinya jgk. Kan

ferdy said...

Ap nama hotel tu ye?

ferdy said...

Ap nama hotel tu ye?

KISAH SUKSES said...

Ass Wr Wb, Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini RISWANTO AKIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU YOSHI yg dari singapur tentan Pesugihan Kyai. Dimas Kanjeng yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk menarik dana Hibah Melalui ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti dan mendapat hasil tarikan RM.347.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan mobil walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada Kyai. Dimas Kanjeng dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 082312910909 Untuk yg di luar indon telefon di +6282312910909,Atau Kunjugi Website/Situs Padepokan Dimas Kanjeng KLIK DISINI
saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Kyai. Dimas Kanjeng saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI,
KEAMPUHAN ZIKIR Kyai. Dimas Kanjeng
1.Penarikan Dana Hibah Melalui Bank Ghaib
2.Penarikan Uang Melalui Mustika
3.Ritual Angka Tembus Togel/Lotrey
4.Jimat Pelaris
5.Perintah Tuyul
Dan Masih Banyak Lagi, Kyai. Dimas Kanjeng Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia.
SYARAT SEBAGAI BERIKUT:
BERJANJI AKAN MEMBANTU SESAMA YANG MEMBUTUHKAN
BERJANJI TIDAK AKAN SOMBONG DAN SELALU RENDAH HATI
BERJANJI AKAN MEMULAI HIDUP YANG BARU BERJALAN KE JALAN YANG BENAR,
BERLUTUT DAN MEYEMBAH KEPADA ALLAH SWT.
"Allahumma inni a'udzubika minal hammi wal hazani wa a'udzubika minal 'ajzi wal kasali wa a'udzubika minal jubni wal bukhli wa a'udzubika min ghalabatiddaini wa qahrirrijali"

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari bingung dan sedih. Aku berlindung kepada Engkau dari lemah dan malas. Aku berlindung kepada Engkau dari pengecut dan kikir. Dan aku berlindung kepada Engkau dari lilitan hutang dan kesewenang-wenangan." Kata Abu Umamah radhiyallahu 'anhu: "Setelah membaca do'a tersebut, Allah berkenan menghilangkan kebingunganku dan membari Petunjuk." (HR Abu Dawud 4/353)

PESUGIHAN TANMPA TUMBAL

PENARIKAN DANA HIBAH

PENARIKAN UANG MENGUNAKAN MUSTIKA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...