Tuesday, 31 May 2011

Trend Cerita #1 - Indonesia

     Aku bukanlah peminat tegar cerita or sinetron Indonesia ni. Tapi aku ni memang suka perhatikan jalan cerita sesebuah cerita atau filem sebab aku nak tahulah! Tapi kebanyakkannya setiap jalan cerita yang ada memang sama.







1)  Kebanyakkannya mesti mencari keluarga yang hilang.



2)  Kamera suka main zoom-zoom muka. Konon saspenlah tu.



3) Contoh : Parjo sedang mencari Joko. Padahal Joko ada lalu kat belakang atau sebelah dia. Tu pun tak perasan. Banyak kali macam tu.



4)  Suka monolog dengan muka-muka dia sekali. Yang pasti kening mesti terangkat-angkat.




5)  Episod pulak tak nak kalah. Beratus-ratus. Walaupun tak semua tapi episod tetap dikira banyak gak.




6)  Mesti ada lari-lari atau jalan-jalan dalam hujan.



Itu je yang aku perasan. Korang ada apa-apa nak tambah?


13 comments:

syrupmasin said...

haha..betoll..paling sakit hati bile nomor 3 terjadi..macam ape je :D

ABU said...

kadng2 best jugak aku layan cite indon ni..:D

wannurfazrini said...

tahu takpe. jemu dah tgk cite indon ,

mushroom said...

@syrupmasin
haha memang.. no 3 lah kalau jadi memang kita sakit hati..

@ABU
hehe best pun kadang2 jek

@wannurfazrini
memang jemu sangat

Fyqa said...

exactly !

muahaha

amna said...

bila tiba babak suspen (kononya..) mesti nak slow down moment. awww, nyampah tau~~

cik azeya said...

hahha. main zoom2 muke xle blah. -_-

mushroom said...

@Fyqa
yeah!! :D

@amna
tahu takpe.. suka sgt camtuh.. padahal buat kita bengang jek..

@cik azeya
sgt tak boleh blah

budaksetan said...

aku benci mat indon dan jugak negara indonesia,HAHA

mushroom said...

@budaksetan
aku tahu dlm hati ko tetap suka #adindaevans tuh.. sebab tuh tak suka indon.. taste ko tetap melayu :P

Umar Faruq said...

hahaha.. nice lah!! satu lagi aku nak tambah.. tak pernah cerita indon ni ada orang baik yang aman damai.. mesti ada org jahat yang ngaco idop diorng.. hahaha

mushroom said...

@Umar Faruq
a'ha.. betul sgt lah tuh.. sikit2 berdendam.. lagi2 kalau bab nak rampas harta..

yasmin nadhirah mohamad said...

cerita indon, kalu jahat, jahat nak mati,klo baik ,kena pijak ,tenyeh, segala bagai, still baik, tak marah.

pastu suka buat zoom yg lambat2 tu, buat habis masa je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...